Witamy na stronie naszego Rally Teamu

Załoga Marcin Nowak i Adam Tajduś planuje starty w Rajdowym Pucharze Polski 2012 !

NEWS & EVENTS

25 Rajd Karkonoski 2010 - Nowak, Nykiel, Krysiak – podsumowanie startu

W miniony weekend zakończył się 25 Rajd Karkonoski DARK DOG, który stanowił 7 Rundę Rajdowego Pucharu Polski i 2 Rundę Pucharu Łużyc. Zawodnicy do pokonania mieli 9 odcinków specjalnych rozgrywanych w 3 pętlach. Na starcie zameldowała się cała czołówka pucharowiczów oraz goście z Czech i Niemiec startujący w ramach Pucharu Łużyc. Niestety sprawdziły się prognozy synoptyków o intensywnych opadach deszczu. W sobotę zawodnicy ruszyli na odcinki specjalne w strugach wody. Pierwsza pętla, czyli 3 odcinki specjalne były bardzo wymagające. Padający deszcz, śliska nawierzchnia i trudne techniczne odcinki nie pozwalały na jazdę na 100%. Bardzo łatwo było o błąd i wycieczkę poza drogę. Na szczęście na 2 i 3 pętli przejaśniło się, opady stały się przelotne a zawodnicy mocniej dociskali gaz. Organizator przygotował dobre, zróżnicowane odcinki specjalne. Było kręto, dużo szczytów i spadań, miejscami dziurawo, dużo „syfu” przez opady, czyli trudno i wymagająco.

Po ciężkiej walce rajd wygrała załoga Paweł Hankiewicz/Agnieszka Wierzchowska w Citroenie C2 VTS, drugie miejsce zajęli Przemysław Janik/Wiktor Stanis – Citroen C2 VTS, trzecie miejsce Radosław Pogan/Tomasz Tkacz – Renault Clio. Natomiast w ramach Pucharu Łużyc najszybsi okazali się Donat/Martasek – Subaru impreza STi, drugie miejsce Virnik/Lachtera – BMW M3, trzecie miejsce Puszkiel/Konury – BMW M3.

W rajdzie wystartowały również wałbrzyskie załogi. Nasi osiągnęli metę, lecz z przygodami na odcinkach specjalnych.

Załoga Marcin Nowak/Adam Tajduś wystartowała w rajdzie bez pomiaru czasu, walcząc o punkty do licencji rajdowej R2. Wałbrzyszanie pokonali oesy Oplem Kadetem GSI i na mecie zainkasowali cenne punkty niezbędne do uzyskania rajdowej licencji. Pierwszą pętle pokonali ostrożnie, natomiast na 2 i 3 przyspieszyli, „zapinając boki” na nawrotach oesów ku uciesze kibiców. Załoga rozkręcała się z każdym kolejnym odcinkiem, by na ostatnim pojechać bardzo dobrym tempem w okolicach 20 miejsca wśród pucharowiczów (czas porównany ze stawką startujących na mecie oesu). Jak na uczestników „bez pomiaru” wielka radość i zaskoczenie. Dla Marcina i Adama rajd był kolejny etapem zdobywania rajdowego doświadczenia tym razem na mokrej nawierzchni. Wszystko poszło bardzo dobrze, auto spisywało się bez zarzutów, więc na mecie załoga była zadowolona. Ich start był możliwy dzięki: „Restauracji Park Smaków”, „Garaż Czarodzieja”, „Auto – części TERESPOL”, „Auto – Moto Serwis Ryszard Brzyk”, „Serwis aut rajdowych – Krystian Baszczyj”.

Niestety szczęścia zabrakło kolejnej wałbrzyskiej załodze Andrzej Nykiel/Łukasz Szczepański startującej Oplem Astra GSI. Już na pierwszym odcinku załoga uszkodziła felgę i wpadła do rowu. Na szczęście wycieczka poza drogę okazała się niegroźna i już na 2 odcinku specjalnym Andrzej uzyskał 8 pozycje w generalce i 1 w klasie Astra na mecie oesu. Na kolejnych odcinkach było już gorzej. Łącznie 5 kapci i kolejna wizyta do rowu, czyli wielki pech. Do tego doszły kłopoty z uszkodzonym amortyzatorem i brak zbieżności. Kolejne oesy to walka z samochodem a nie z czasem. Rajd załoga ukończyła na 32 miejscu w klasyfikacji generalnej i 5 w klasie Astra. Szkoda, bo Andrzej potrafi jeździć szybko o czym świadczy 2 miejsce w klasie Astra w ubiegłorocznym Rajdzie Karkonoskim. Dobrze w 25 Rajdzie Karkonoskim zaprezentował się strzegomski kierowca Paweł Krysiak z pilotem Michałem Trelą. Paweł po przesiadce do Opla Astry GSI osiągnął metę na 21 miejscu w klasyfikacji generalnej i 4 w klasie Astra (oraz 12 miejsce w Pucharze Łużyc). Dla załogi rajd był nauką nowego auta i poznaniem swoich jak i auta możliwości. Paweł pokonywał odcinki z czasami w drugiej dziesiątce klasyfikacji generalnej i w okolicach 4 miejsca w klasie Astra. Najważniejsze jest jednak to, iż załoga bez przygód i bez awarii samochodu osiągnęła metę rajdu. Na tych trudnych trasach zawodnicy poznali możliwości Astry zarówno na mokrym jak i suchym asfalcie. Te doświadczenia na pewno zaprocentują w dalszych startach. Start Andrzeja Nykla i Pawła Krysiaka był możliwy dzięki firmom: Car Valet – chemia i kosmetyki samochodowe, Kamieniarstwo – Zenon Kiszkiel, Gmina Strzegom, Transport Samochodowy – Włodzimierz Balcerek, Martkam – Janusz Martyszewski, Firma ZEN, Bagrani – kamieniarstwo, Transport – Roman Kus, Meble Amal (Strzegom), Firma ubezpieczeniowa ze Strzegomia Pani Angeliki Sadowskiej, EMIX przyczepy Mieczysław Kuźma (WAŁBRZYCH), ATLAS COPCO i Szkoła Jazdy WRC. O ile pozwolą finanse rajdowców zobaczymy na odcinkach specjalnych podczas Rajdu Dolnośląskiego rozgrywanego w okolicach Kłodzka w dniach 8 – 10 października 2010r. Specjalne podziękowanie dla pana Oskara Dobka za fotografie z rajdu. Zapraszamy również do obejrzenia galerii zdjęć z rajdu na stronie rallycup.pl. Łukasz Stępień

powrót...

MULTIMEDIA

LOSOWE ZDJĘCIE


LOSOWY FILM

PARTNERZY

PARTNERZY GŁÓWNI

  • Pic 1

    Pic 2
  • PARTNERZY ZESPOŁU


    Pic 2

    Pic 2

    Pic 2

    Pic 2

    Pic 2

    Pic 2

    Pic 2

    PATRONI MEDIALNI

  • Pic 1